VoIP telefooncentrale om ons bedrijf te laten groeien

We zijn een dochteronderneming en zijn juridisch en financieel gebonden aan een Amerikaanse multinational die onlangs overal ter wereld locaties geopend heeft om de bereikbaarheid te verbeteren en ervoor te zorgen dat klanten altijd in contact kunnen komen met ons. Wij zijn de Nederlandse tak. Een tak die redelijk recent opgezet is, maar ook een tak die heel hard groeit. De producten van ons moederbedrijf zijn namelijk populair hier en aangezien we zowel klanten, leveranciers en verkopers moeten bedienen, betekent dit veel werk en vooral veel telefoneren. In Amerika was daar al een prima systeem voor, maar dit systeem konden wij niet overnemen. Dat wilden we ook niet. Om ons imago sterker te maken, stonden we erop dat we een 0800-nummer kregen, door konden schakelen en boodschappen op konden nemen voor de mensen die belden. Ook moest er een keuzemenu komen. Dit zou al snel in de centen gaan lopen, totdat we een VoIP telefooncentrale vonden via een aanbieder die dit goedkoop kon regelen. De VoIP telefooncentrale van VoiceData  voicedata.nl was alles wat wij nodig hadden om de Nederlandse tak direct sterk en breed op te zetten zodat we ook echt mee konden groeien met de markt.

Waarom hosted VoIP telefooncentrale gebruiken?

We zitten elke dag achter de computer en nemen heel de dag door de telefoon op. We krijgen te maken met:

  • Vragen over producten;
  • Bestellingen;
  • Klachten;
  • Mensen die onze producten willen verkopen.

Dit zorgt ervoor dat de juiste beller bij de juiste afdeling terecht moet komen. Dat bespaart niet alleen de beller tijd, het zorgt er ook voor dat wij meer gedaan krijgen op een gemiddelde dag. De VoIP telefooncentrale helpt ons daarbij omdat de klanten zelf in het menu aan kunnen geven wat zij nodig hebben. Ook kunnen de bellers voorzien worden van informatie door middel van ingesproken boodschappen. Maar een voordeel van de VoIP telefooncentrale die veel tijd en ergernis bespaart, is dat we gratis kunnen bellen met het hoofdkantoor in Amerika. Skype en al die ongein lijkt heel handig, maar we hebben elke keer te maken met haperingen en storingen. Daarnaast wil je gewoon rustig kunnen bellen zonder direct gebonden te zijn aan een bepaalde locatie. Zeker wanneer het gaat om belangrijke onderwerpen waarbij niet iedereen mee moet kunnen luisteren. De VoIP telefooncentrale heeft dit alles mogelijk gemaakt voor ons waardoor onze medewerkers beter kunnen werken en we makkelijker contact kunnen leggen met Amerika. Nu alleen het tijdsverschil nog op zien te lossen, wat dat zorgt af en toe voor vervelende situaties. Maar daar kan de VoIP telefooncentrale natuurlijk niets aan doen.

Op weg naar groei?

Dankzij de VoIP telefooncentrale is het makkelijker geworden om te werken aan groei. We moeten hier wel bij zeggen dat het natuurlijk geen wondermiddel is. Er blijft meer dan genoeg te doen en we moeten goed opletten hoe we de processen vormgeven. Dat lijkt logisch, maar binnen een bedrijf dat opgezet is om te groeien, wordt dit nog te vaak vergeten. We krijgen er dagelijks klanten en opdrachten bij en ons personeelsbestand groeit elke maand. Dat betekent dat we actief bij moeten sturen, in moeten grijpen wanneer we kansen zien en het betekent ook constant overleg met Amerika omdat we wel een verlengstuk moeten zijn van het moederbedrijf. Hoewel dit geen ideale situatie mag lijken, vind ik het heerlijk om op deze manier aan het werk te gaan en ga ik uitdagingen graag aan. Samen met de VoIP telefooncentrale die mijn leven een stuk makkelijker gemaakt heeft en zal maken in de toekomst.