Klantenservice postNL

Onlangs had ik een probleem met een pakketje van postNL. Ik kreeg op de mail te horen dat mijn pakket bezorgd was, maar had niets ontvangen. Ik heb toen contact opgenomen met de klantenservice. PostNL heeft naar mijn weten een sterk team met ervaren medewerkers: iemand moest toch weten hoe het zat? Graag wil ik mijn ervaringen met dit bedrijf delen, zodat iedereen daar in de toekomst zijn voordeel mee kan doen. Ik doorliep een aantal stappen:

  • Het uitleggen van mijn probleem
  • Contact met de goede afdeling
  • Op zoek naar een oplossing

Alles begon met het oppakken van de telefoon. Nadat ik een keuzemenu had doorlopen kwam ik in contact met een medewerker van de klantenservice van postNL. Eerst werd me gevraagd om mijn verhaal te doen. Dat moest opvallend specifiek. Zo had ik meerdere gegevens van de bestelling nodig, waaronder de Track-and-Trace code. Uiteraard wilde het bedrijf weinig aan me kwijt tot ik had bewezen dat het pakket inderdaad op mijn naam stond. Ik heb verteld waar ik het pakket heb gekocht, wat erin zat en hoe lang het geleden was dat ik de bestelling had geplaatst. In principe was dat niet noodzakelijk, maar ik dacht dat het de medewerker kon helpen bij het opsporen van mijn pakket. Met al deze gegevens ging de klantenservice van postNL aan de slag. Nadat ik even in de wacht had gestaan, bleek dat ik de verkeerde afdeling te pakken had. Ik werd direct doorverbonden met de juiste persoon, maar moest daar de situatie opnieuw uitleggen. Gelukkig wist hij inmiddels wel wie ik was! Ik ben de kwaadste niet, dus heb alles nogmaals uit de doeken gedaan. Het verhaal was duidelijk, de feiten lagen op tafel. Nu moest het probleem worden opgelost. Ik moet zeggen dat de klantenservice van postNL me daarin zeer heeft verrast!

Klantenservice postNL: een goede organisatie

De klantenservice van PostNL ging aan het werk. Dat gebeurde grotendeels achter de schermen. Je weet hoe dat gaat: je wordt in de wacht geplaatst en krijgt een leuk muziekje te horen. Ik moet zeggen dat het wachten me alles meeviel. Na een minuut of vijf werd de telefoon weer opgepakt. De klantenservice van postNL had contact opgenomen met de bezorger van het pakket. Die gaf aan dat hij de bestelling had afgegeven bij de buren, met de opdracht om het pakket zo snel mogelijk aan mij af te geven. De buren hadden daarmee ingestemd. Ze moesten het daarna zijn vergeten. De bezorger in kwestie was vergeten een briefje achter te laten om mij de stand van zaken door te geven. Ik heb de klantenservice van postNL bedankt voor het snelle werken en ben daarna gaan kijken of het verhaal klopte. Toen ik aanbelde zag ik de buurvrouw al richting de eettafel snellen: het pakket lag op me te wachten. Uiteindelijk is alles dus goed gekomen door de uitstekende klantenservice van postNL. Ik neem de postbode niets kwalijk. Hij kon ook niet weten dat hij met mijn vergeetachtige buurvrouw te maken had!

Zorg dat je tijd bespaart

Wil jij ook in contact komen met de klantenservice van postNL, dan heb ik twee tips voor je. Zorg dat je de juiste contactgegevens hebt en bel direct naar de juiste afdeling. Kijk eens op deklantenservice.nl, daar vind je de actuele contactgegevens van alle grote bedrijven in Nederland. Uiteraard zit PostNL daar ook bij! De site heeft alles netjes uitgeschreven, zodat je soepel door ieder keuzemenu loopt. Je spreekt zo direct met iemand die je echt kan helpen. Als ik dat eerder had geweten had me dat flink wat tijd bespaard!