De beste vorm van inbound marketing

Grofweg zijn er twee soorten marketing: exbound en inbound marketing. Met de eerste variant bedoelen we het gebruiken van bijvoorbeeld van Google Adwords. Je pusht mensen als het ware met je product. Niet alle ondernemers vinden dit een fijne manier van marketing en daarom is er dus nog een tweede vorm waar je ook heel erg goed gebruik van kunt maken, namelijk inbound marketing. Met deze vorm van marketing pull je mensen als het ware naar je website met kwalitatief goede content.

  • Artikelen
  • Blog
  • Teksten op de website

Het lijkt in eerste instantie allemaal op elkaar te lijken, maar toch zijn er een aantal verschillen tussen deze dingen. Je kunt losse teksten op de website plaatsen die je eens in de zoveel tijd aanpast. Zorg er altijd voor dat de content actueel is en dat de bezoeker er ook echt iets aan heeft. Dit is de manier voor jou om ze te verleiden tot een aankoop van jouw product en/of dienst. Je kunt ook losse artikelen op je website plaatsen of zelfs een blog bijhouden. Het is maar net hoeveel tijd je hebt om in de inbound marketing te stoppen. Een blog bijhouden kan behoorlijk wat van je tijd innemen, maar als je dit leuk vindt, dan is dit natuurlijk een hele goede manier om je bedrijf en je website te promoten met inbound marketing.

De inhoud van je inbound marketing

Het is uiteraard mogelijk om voor een mix te kiezen van outbound en inbound marketing, daar is niets op tegen. Je kunt bijvoorbeeld een blog hebben op je website en tegelijkertijd gebruik maken van Google Adwords. Als je gebruik maakt van een blog dan raden we je altijd aan om gebruik te maken van SEO en SEA. Vergeet daarbij ook zeker social media marketing niet. Dit zijn allemaal vormen van online marketing waar je vaak gratis (of voor een lage prijs) van gebruik kunt maken. Op die manier bereik je dus een nog breder publiek en dat is uiteindelijk natuurlijk wat we willen. Als ondernemer zie je het liefst zoveel mogelijk bezoekers op je website. Dit leidt automatisch tot meer aankopen, toch? Theoretisch gezien, klopt dit. Maar vergis je hier zeker niet in. Het gaat uiteindelijk om meer dan alleen maar bezoekers naar je website leiden, je wilt natuurlijk ook dat ze hier een bepaalde actie uitvoeren. Een product kopen bijvoorbeeld of zich inschrijven voor de nieuwsbrief. Zorg dat dit meteen duidelijk is! Mensen kijken een stuk minder ver dan je vaak denkt.

Laat het aan een professional over

Wil jij graag inbound marketing gaan toepassen? Of ben je op zoek naar de perfecte combinatie tussen inbound en exbound? Neem dan vandaag nog contact op met Team Nijhuis. Op de website van dit bedrijf vind je daarnaast de mogelijkheid om digital marketing review aan te vragen. Deze is gratis en geheel vrijblijvend. Hierin vind je enkele stappen die jij zou moeten ondernemen om je digitale marketing te optimaliseren. Wil je hier graag actie op ondernemen en kun je daar wel wat hulp bij gebruiken? Bel Team Nijhuis. Zij nemen alle opties die zij voor je hebben met je door en aan de hand daarvan kun jij bepalen wat wel en niet voor jou zal werken. Je kunt natuurlijk meer informatie vinden op de website over de verschillende aspecten van digitale marketing die zij aanbieden. Je hoeft er uiteraard niet voor te kiezen om het allemaal toe te passen, maar het is uiteraard wel mogelijk. Zorg ervoor dat jouw website beter straalt dan ooit tevoren en de aantallen bezoekers krijgt die het verdient met inbound marketing!