Archiefkasten aangeschaft voor onze stichting

Wij zijn onlangs verhuisd met onze stichting naar een groter pand en daarbij moesten we meer plek hebben om ons archief in op te slaan. We hebben ervoor gekozen om gebruikt kantoormeubilair aan te schaffen via Albeka Kantoor- en Bedrijfsinrichting, omdat wij van mening zijn dat gebruikt kantoormeubilair niet alleen voordelig is, maar ook nog eens bijdraag aan een beter milieu, een kleinere afvalberg en het past goed bij onze missie en visie als stichting.

Archiefkasten in verschillende vormen en maten

De keuze aan archiefkasten op albeka.nl is behoorlijk ruim. Je kunt hier kiezen voor:

  • Roldeurkasten
  • Draaideurkasten
  • Schuifdeurkasten
  • Brand- en braakkasten
  • Hangmapkasten
  • Tekenladekasten

Dit zijn allemaal gebruikte archiefkasten die van goede kwaliteit zijn en heel goed dienst kunnen doen binnen een organisatie als de onze. We zijn inmiddels met aardig wat personeelsleden, nog veel meer vrijwilligers en daarmee werken we ook nog eens aan een groot aantal projecten. Ondanks dat veel zaken tegenwoordig online gebeuren, hebben we enorm veel documenten die ook op papier bewaard moeten worden. Zowel financiële documenten waarvoor we verschillende soorten archiefkasten hebben aangeschaft, maar ook projecten met informatie over locaties, over mensen, over bepaalde onderdelen van projecten. Voor het één is een hangmap handiger en voor het ander is een ordner handiger die weer in één van de gewone archiefkasten kunnen worden opgeslagen. We hebben daarbij een aantal archiefkasten uitgekozen met schuifdeurkasten, gewoon omdat we die mooi vonden. Ondanks dat je voor gebruikt kantoormeubilair kiest hoeft dat nog niet te betekenen dat je concessies hoeft te doen in het uiterlijk van de archiefkasten. We vinden een prettige en opgeruimde werkruimte net zo belangrijk en daarom is het erg fijn dat we mensen met verschillende expertisen hebben kunnen laten kiezen in de kasten die ze wilde hebben. Onze HR mensen en vrijwilligersbegeleiders houden ervan om met hangmappen te werken, dat was prima te doen. De grafische vormgevers die graag ook het geprinte werk van bijvoorbeeld posters en affiches willen bewaren hebben voor de tekenladekasten gekozen. Albeka Kantoor- en Bedrijfsinrichting heeft erg veel keuze en we hebben daarmee precies de archiefkasten gevonden die we wilden hebben voor de locaties in ons pand waar deze nodig waren. Uiteraard hebben we ook een grote archiefruimte waar we een aantal archiefkasten van hetzelfde formaat hebben kunnen plaatsen, omdat als centraal archief te gebruiken. Dat is fantastisch, want nu hebben we een vrij open kantoor kunnen realiseren met een minimaal aantal archiefkasten en waardoor we beter met elkaar in verbinding kunnen staan. Dat werkt heerlijk, daar zijn we erg blij mee.

Het interieuradvies van Albeka

Waar we ook heel erg blij mee zijn geweest is het interieuradvies dat Albeka ons heeft gegeven. We hebben contact opgenomen met deze organisatie over de keuze en de levering van de archiefkasten en dat was natuurlijk al heel erg prettig. We raakte echter aan de praat en wij vertelde daarbij dat we net ons nieuwe kantoorpand aan het inrichten waren en dat we hier nog een beetje zoekend waren in wat we precies voor inrichting en uitstraling wilde hebben. Dat we de kasten nodig hadden was voor ons al wel duidelijk, maar je moet ook over de rest van de aankleding nadenken. Toen werd verteld dat Albeka Kantoor- en Bedrijfsinrichting ook interieuradvies geeft en hiervoor zelfs een eigen styliste in dienst heeft. We hebben gebruik gemaakt van deze dienstverlening voor de inrichting van ons kantoor en dat heeft ons enorm geholpen met het bepalen van diverse stijlelementen en het vinden van een perfecte balans tussen werken en plezier hebben in het werk wat je doet. We werken vanuit ons hart voor ons goede doel en dat mag ons kantoor uitstralen.